אומרת המכילתא: לא בשעה זו בלבד ילחם לכם, אלא לעולם ילחם כנגדן של אויביכם.
מבאר ה"משך חכמה" מכילתא זו, שכעת באו בנ"י בטענה ובתשובה ניצחת לד' "למה הוציא אותנו ממצרים?!" ועל זה צריך ד' מן הדין ללחום בעדם ולגאלם, אבל במקרה שלא תהיה להם טענה כזו נגד ד', לכאורה לא ילחם בעדם ויגאלם, בגלל דבר זה בא ד' ואמר אף שבשעה שלא יהיה לכם שום טענה עלי (כמו בימי סיסרא וכו'), גם אז אלחם באויבכם, וזה שאמר הכתוב "ד' ילחם לכם" גם בשעה שאתם תחרישון – שלא תהיה לכם שום תביעה על ד'.
(נשלח ע"י מאור צוברי)