"לא יבא ממזר בקהל ד' גם דור עשירי… לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ד' גם דור עשירי… עד עולם" (כג, ג –ד)

הדפסה הדפסה

הנה אצל ממזר כתוב שלא יבוא לו עד עשרה דורות, שמשמעותם לעולם, ואילו בעמוני ומואבי כתוב לא יבוא "גם דור עשירי", והוסיף "עד עולם", ולמה לא כתב כן בממזר? או בעמוני ומואבי למה לא כתב עד עשרה דורות בלבד כמו בממזר? והסביר מרן הגר"א שפירא זצוק"ל שאצל ממזר פשוט, שהוא ממזר ובנו ובן בנו עד עולם, שהרי כולם יודעים את יחוסו, אבל ביחס למואבי ועמוני, צריך חידוש לומר לך עד עולם, משום שהיתה הווא אמינא שאם היה אומר "גם דור עשירי", אם עבר לגור בארץ אחרת ומדבר שפה אחרת הוא כבר לא עמוני, נתבטלה לאומיותו, קמ"ל "עד עולם".

(נשלח ע"י מאור צוברי)

דברי תורה נוספים בקטגוריות של דבר תורה זה
  • "על קן ציפור יגיעו רחמיך"
  • "איננו שומע בקולנו" – סמכות בחינוך ולחינוך
  • על טעמי המצוות
  • קצרצר לפרשת כי תצא
  • על משמעותו העיקרית של חודש אלול
  • חלוץ הנעל
  • "לכל מקום שתלך המצוות מלווין אותך"
  • https://www.vorts.co.il/wp-content/uploads/MagenDavidS1-e1367510016159.jpg לחצו כאן כדי להוריד את המודעה של וורטס! (230KB)
    רוצים לעזור? הורידו את הקובץ, הדפיסו ותלו על לוח מודעות ציבורי ליד בית הכנסת או בית הספר במקום מגוריכם, ועזרו לנו להפיץ את דבר קיומו של האתר לאנשים נוספים.