הגיע הזמן שתכיר את האויב הגדול ביותר שלך

הוא מתחזה לחבר הכי טוב שלך אבל למעשה הוא רוצה להשמיד אותך. על מי מדובר?

על היצר הרע. הסיבה לעצמת כחו היא כיון שהוא נמצא ממש בתוכך.

הוא יעשה הכל כדי לשכנע אותך ליהנות מכל הנאות החיים, החויות והבילויים האסורים כל עוד אתה חי, כשהאמת היא שעובדי ד' נהנים הרבה יותר לא רק בעולם הבא אלא גם בעולם הזה ואף מקבלים שכר נצחי על כך במקום כל העונשים שצוברים כל החוטאים מיום ליום.

הוא ינסה הכל כדי שלא תפספס שום דבר כשבפועל כל יהודי צריך להכניס כל מחשבה, דיבור ומעשה תחת המסננת התורנית ולבדוק אם זה מותר או אסור.

הוא ישדל אותך שלא להשאיר אבן אחת שלא הפכת בעולם הזה, כשלמעשה עלינו להתגבר על נסיונות ובכוחנו לעמוד בפני פיתויים וכידוע הקב"ה לא שולח לאדם נסיון שהוא לא יכול לעמוד בו.

הוא ישכנע אותך שכדאי לך ללכת לכל המסעדות, לטעום את כל הטעמים, לראות את כל הסרטים, ההצגות, ההופעות, משחקי הספורט ותכניות הטלויזיה ולטוס לכל ארצות הנכר, למרות שאין שמחה ועונג גדולים יותר מאשר ללמוד את התורה הקדושה, לקיים את מצוות ד' ולעשות את רצונו יתברך, והעדים הטובים ביותר לכך הם כל החוזרים בתשובה שטעמו משני העולמות וביכולתם לדעת מה בדיוק יש לכל אחד מהצדדים להציע.

הוא ינסה להדביק אליך את כל מנהגי הגויים המשוקצים ולגרום לך להתנהג, לדבר ואף לחשוב כמותם למרות שזה אחד הדברים השנואים ביותר על ד' יתברך ובתוך כל שאר החטאים זה גורם לריחוק הן מהקב"ה והן מהתכלית לשמה נשלחת לעולם.

הוא רוצה שתחשוב שהכל מקרי בעולם ואין כאן לא דין ולא דיין, לא סדר ולא מסדר, שהכל מתחיל ונגמר בעולם הזה, ושהעולם הבא זה רק מושג שהדתיים הפאנטים המציאו, כשהאמת היא ששום דבר בכל הבריאה אינו מקרי ושהכל נמצא בהשגחתו הפרטית של ד' יתברך חוקר כליות ולב, סיבת כל הסיבות ועילת כל העילות, ושום דבר הן חיצוני והן פנימי ולו הזניח ביותר אינו נעלם ממנו.

הוא יפעיל כל תחבולה אפשרית כדי לקרר את האמונה שלך, שהרי אם תאמין שיש בורא לעולם ושהתורה היא מן השמים כל המגדל הגבוה שבנה יתרסק לו באחת ולא יעזרו לו מעתה ואילך כל נסיונות השכנוע שלו להעביר אותך לצד השקרי והטמא שלו גם אם יתן לך את כל ההון שבעולם לאחר שהאמת תתגלה לך במלוא הדרה ותפארתה, כשם שאם לדוגמא יציעו לכל אדם ממוצע אפילו מאה מליון ש"ח הוא לא יסכים בשום אופן לירוק לאביו בפנים.

רובם המכריע אם לא כל אותם דברים שהיצר הרע משדל אותך לעשות הם איסורי תורה חמורים ביותר שהמכנה המשותף שלהם הוא אחד – לנתק אותך מהקב"ה, להוריד לך את החשק ללמוד תורה, לעשות מצוות ולהתפלל ולהשכיח ממך את הזהות היהודית שלך, לגרום לך לחשוב שהטפל זה העיקר והעיקר זה הטפל. הוא עושה הכל כדי להציג את עצמו בתור מי שהכי אוהב אותך ודואג לך, רוצה שתהנה בכל רגע אפשרי ותנצל כל רגע אפשרי כדי לבלות ו"לקרוע את העולם" אבל למעשה הוא האויב הכי גדול שלך ועלול להוביל אותך לשפל המדרגה ולגרום לך לאבד את חיי העולם הבא שלך ולגרום לך לסבל עצום לא רק בגיהנם כפועל יוצא של כל החטאים אלא עוד בעולם הזה.

הגיע הזמן להתעורר אחים יקרים ולהכיר באמת, ולדעת להבדיל בין טוב לרע, בין אור לחושך, בין טמא לטהור ולאחר מכן לעשות את הבחירה הנכונה בעה"י. בהצלחה לכולם.

(נשלח ע"י ברוך עינב)