לך כנוס… וצומו עלי
לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן וצומו עלי ואל תאכלו ואל תשתו שלשת ימים".
משפט זה אמרה אסתר המלכה למרדכי ונשאלת השאלה לגבי הביטוי "צומו עליי"
חכמים מלמדים אותנו שמי שאמר בעצם משפט זה הינו השם יתברך ,בכבודו ובעצמו למדרכי.מה סיבת הצום להפעיל את מידת הרחמים על מידת הדין בגלל השתתפות היהודים במשתה המלך.
וביום ההוא נדדה שנתו של המלך.לא לא הכוונה כאן לאחשוורוש אלא להקדוש ברוך הוא בעצמו שנתעוררה מידת הרחמים על עם ישראל וההמשך ידוע.
יש פה סוד גדול שעלינו לדעת. שעם ישראל הולכים נגד רצון השם יתברך כביכול "ישן" ולא מעורב בעניני בניו ובכך ניתנת רשות לשונאי ישראל לפעול אך כאשר עם ישראל מאוחד (אסתר אמרה למרדכי לכנוס את כל ישראל לצום),מידת הרחמים מופעלת ועם ישראל רואה בישועה.
זה לא רק לאז,אלא לימינו אנו .
שנתחזק כולנו אמן.
(נשלח ע"י דורון ספיר)