עניין הכבדת לב פרעה נדון רבות בהקשר לחופש הבחירה שכביכול נלקח ממנו, ברגע שאלוהים הכביד את ליבו. יחד עם זאת, כדאי לשים לב לביטוי "בעבור זאת העמדתיך"- ההמשך המתבקש הוא- בניסיון.
אם כך נוכל לומר שלגבי המכות הראשונות כביכול לא היתה לו בחירה, אבל מה לגבי אלו שבאו לאחר שקיבל את המסר שהוא בניסיון?
ולמה לומר רק כביכול לא היתה לו בחירה, ולא בוודאי שלא היתה לו? מאחר וההכבדה היא חלק מהקושי שאדם שעומד בניסיון צריך להמודד איתו ולהתגבר עליו. זה חלק מהותי מהניסיון.
(נשלח ע"י הלנה ברבי)