"ויצא יעקב מבאר שבע, וילך חרנה"

בדרך כלל, אם עיקר המטרה  של אדם היא להגיע למקום מסוים, לא מציינים מאיפה הגיע אלא רק לאן הגיע. לדוגמא: "פלוני טס למזרח". אין זה משנה שהוא עזב את נס ציונה וטס למזרח.
מאידך, אם המטרה של אותו אדם הייתה לעזוב מקום מסוים לא נציין לאן עזב. לדוגמא: "פלוני עזב את הבית בכעס". לא נציין לאן עזב.
אצל יעקב נזכר מאין יצא ולאן הלך, א"כ נשאלת השאלה למה.

התשובה נעוצה בכך שרבקה אמרה ליעקב בפרשה הקודמת: "הנה עשיו אחיך מתנחם לך להרגך… קום ברח לך אל לבן אחי חרנה" (כז, מב)
אם כן עיקר הכוונה היא לברוח מבאר שבע.
אולם יצחק אומר ליעקב: "קום לך פדנה ארם… וקח לך משם אשה מבנות לבן.." (כח, ב)
ורואים שעיקר הכוונה ע"פ יצחק היא להגיע לחרן, לקחת אשה.

וזהו שכתוב: "וישמע יעקב אל אביו ואל אמו"  קיים צווי שניהם ולכן נאמר: "ויצא יעקב מבאר שבע וילך חרנה".

(נשלח ע"י רפאל ג. בשם אביו מורו, ששמע מפי השמועה)

דברי תורה נוספים בקטגוריות של דבר תורה זה
  • "לא ייעשה כן במקומנו" – על דיבור רב משמעות
  • עקודים, נקודים וטלואים
  • פרשת ויצא - מתי מותר לצאת מהארץ?
  • והנה אנכי עמך
  • "והאבן גדולה על פי הבאר"
  • שתי סיבות שמחזירות לארץ
  • מכוח המחשבה - הבכורה ליוסף
  • https://www.vorts.co.il/wp-content/uploads/MagenDavidS1-e1367510016159.jpg לחצו כאן כדי להוריד את המודעה של וורטס! (230KB)
    רוצים לעזור? הורידו את הקובץ, הדפיסו ותלו על לוח מודעות ציבורי ליד בית הכנסת או בית הספר במקום מגוריכם, ועזרו לנו להפיץ את דבר קיומו של האתר לאנשים נוספים.