ויעש כן אהרן
לאחר שמצטווה אהרן על אופן הדלקת המנורה אומרת התורה "ויעש כן אהרון אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר ציוה ה' את משה". אומר על זה רש"י "להגיד שבחו של אהרון שלא שינה".
שואל על זה רבי מאיר מפרימישלאן: מה כל כך מדהים בזה שאהרון שלא שינה? וכי מישהו ציפה שאהרון יקבל הוראות לעשות בצורה מסוימת ויעשה את ההדלקה אחרת? הלא ברור שאהרון הצדיק יעשה כמו שה' ציווה!
אלא, שגם לאחר שקיבל אהרון את הכבוד ונכנס לתוך המשכן לעשות את עבודת ה', הוא עדיין המשיך להיות אותו אהרון שהיה קרוב לציבור,שהיה איכפתי לצרכי העם ושהקדיש את זמנו לעשיית שלום ועשיית טוב, בלי לתפוס מעצמו. להגיד שבחו של אהרון שלא שינה את עצמו, למרות הדרגה הגדולה הגיע אליה.
(מתוך "ממעיינות הנצח"/אהרון סורסקי)
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.