"לחם לאכול ובגד ללבוש"
"לחם לאכול ובגד ללבוש" – זה מה שיעקב בסך הכל מבקש, ואנו שואלים מדוע לא אמר 'לחם ובגד', ונבין שבגד זה כמובן ללבוש, ולחם זה כמובן לאכול, אם כן מה הצריכותא לומר את זה?
אלא זה בא ללמדנו שיש אדם שיש לו לחם בסלו, אך אינו יכול לאכלו מחמת חולי מעיים וכדומה, לזה אמר "לחם לאכול", דהיינו תן לי לחם אבל תן לי גם את האפשרות לאכול אותו.
כמו כן בבגד יש אדם שיש לו בגדים רבים בארון אך אין הוא לובשם מחמת חולי נמצא הוא במיטה או בבית חולים וכל היום לבוש הוא בפיג'מה וכדומה, לזה אמר תן לי לבוש שאוכל גם ללובשו…
(נשלח ע"י ליאור זרחיה)